I made this widget at MyFlashFetish.com.

Friday, January 21, 2011

Taukah anda solat kita tidak diterima Allah S.W.T.????

Salam, hi knkawan,. Lau dulu aq sik cerita tntang perasaan aku, n aktiviti aku je. Kali ni aq nk cerita pasal sesuatu yg akan mengubah hidup pembace2 blog.. Solat.. Apa itu solat? Solat ialah 1cara untuk kita mendekat kan diri kita kepada Allah S.W.T. Terdapat pelbagai solat seperti Solat sunat....... bla..bla..bla.. bnyak solat smpy x terkira.. kan??? Tapi ape yg aku nk gtau adakah solat kita diterima Allah S.W.T.? Bagaimana kah kalu kita hndak tau solat kita diterima atau tidak??

  80% orang malaysia solat hanya sekadar untuk ikutan org2 tua kita je.. Pasti, jikalau org tua kita tidak solat, pasti kita terikut kan?? Sume itu sudah silap.. Solat bukan la 1 ikutan, ataupon 1 tradisi, malah kita perlu la mempelajari tntang solat dngan iklas. Tapi kita tidak boleh solat dengan hanya membaca ayat2 yg kita plajari. Mmg betol kita membaca Al-fatihah, diikuti surah, lepaz 2 rokok, sjut, tapi kita perlulah memahami isi2 ayat yg kita baca itu. Itu lah solat yg sebenarnya,. Solat mcm 2 la yg akan diterima oleh Allah S.W.T.

  Setiap manusia membuat kesilapan, Jikalau kita hanya solat dngan just membaca ayat2 suci al-quran, tanpa memahami isi kndungn ayat itu, kita ni sama la ditempat kn kedalam Neraka wey. Apa itu neraka way?? Ialah 1 tmpat dimana akhirat kelak, tempat dimana setan2 yg akan dihukum dan neraka paling sejuk sekali.

  It ok, kalu kita hanya baru belajar erti ayat2 ketika solat itu,. Inshaallah solat kita akan diterima oleh Allah S.W.T. Dngan erti kata lain, blaja la solat kita dulu, Supaya kita tidak tergolong dalam org2 yg tidak beriman, Sekian Assalamualaikum...

Dpd: RMB

1 comment: